Navem - Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars Consument Professioneel Login

congres 2014

 

Het Navem meubelcongres te Utopolis Mechelen focust dit jaar op de zoektocht naar nieuwe communicatievormen en hun toegevoegde waarde.

Vanuit de beleving en de verlangens van klanten – “hoe kunnen we meer voor onze klanten betekenen?” - als vanuit het retailerperspectief – “hoe kunnen we dat vertalen in commercieel succes op langere termijn?”


We presenteren:       

14u30-15u00: Chris Baekelant van ABM, AdviesBureau Marketing en Onderzoek

Als opener van het congres, presenteren we een grootschalig kwalitatief en kwantitatief onderzoek van de Belgische meubelbranche, met specifieke focus op de trends/evoluties over een periode van 5 tot 10 jaar met focus op omzet, verkoopmarge, franchise, inkoopverhaal, oppervlakte, groepsstructuur, toegevoegde waarde, solvabiliteit, rendabiliteit, personeel en positionering.
Daarenboven krijgt u een consumentenanalyse voorgeschoteld en komt u alles te weten over consumentenvertrouwen, uitgavenevolutie en typering van de consumenten. Het belooft alvast om een geweldige oogopener te worden!

15u00-16u00: Raf Stevens over storytelling, marketing en communicatie, imago, kracht van uw merk

Tijdens de presentatie zal er vooral gefocust worden op de blinde vlekken in de benadering van meubel/woonretail op dit ogenblik. Vanuit een onbevangen consumentenperspectief laten we Raf een paar Belgische meubelwinkels bezoeken. Raf gaat gevoelsmatig tewerk, bekijkt alles met de microscopisch én met een kritische blik. Raf somt de positieve en negatieve punten en toetst dit af met sterke cases uit andere branches. Welk verhaal vertelt de winkel, zowel op de vloer als op online? Storytelling pur sang.

16u00-16u45: pauze

16u45-17u30:  Jo Caudron over digitale communicatie

Een prikkelende/teasende presentatie voor de meubelsector met focus op e-commerce, sociale media en alle online verkoopkanalen. Interactief, ogen-openend en zeer leerrijk.
De presentatie – op maat van de sector – gaat over meer dan alleen maar e-commerce. E-commerce is absoluut (nog) niet dominant in de meubelsector, waar “look-en feel” belangrijker is.
Het moet ook gaan om het gebruik van sociale media en andere online verkoopkanalen, met een antwoord op volgende vragen.
- Welke rol spelen de fabrikanten en handelaars hierin? Kunnen zij elkaar versterken?
- Is elke handelaar verplicht om een internetshop te openen?
- Komt de consument zich ‘s morgens informeren in de toonzaal en koopt hij ’s avonds zijn nieuw salon via het internet?

18u15-19u00: Jos Burgers, salestrainer en humoristische motivatiecoach

Jos Burgers is een auteur en veelgevraagd topspreker. Jaarlijks verzorgt hij zo’n 200 presentaties, seminars en workshops. Jos houdt het management en verkopers een spiegel voor. Hij laat mensen anders kijken naar hun werk, hun klanten en hun collega’s. Humor is daarbij een belangrijk wapen.
 

Hierbij het uitnodigings- en inschrijvingsformulier. Graag tot binnenkort!

Met vriendelijke groeten,

Tom Steenhoudt
Tel 0032 (0)2 478 48 57

 

Presentaties
Chris Baekelant
Raf Stevens
Jo Caudron
Jos Burgers

 

 


Stel een kennis op de hoogte van deze site...

Disclaimer



Privacyverklaring
designed by Alerto
development by curiousgroup