Digitalisatie van je fysieke winkel: hoe technologie in de winkel jou ondersteunt om je (digitale) klant nog beter te helpen | Navem

Digitalisatie van je fysieke winkel: hoe technologie in de winkel jou ondersteunt om je (digitale) klant nog beter te helpen

Startpunt is een korte innovatiescan die (potentiële) deelnemers kunnen invullen: https://retailinnovatie.pxl.be/digitale-transformatie-fysieke-winkel/tools/scan/. Hiervan krijgen ze een dag later een kort rapport toegestuurd.

Sessie 1 – Digitale transformatie in de retailTrends en ontwikkelingen

Wat is digitalisatie en hoe begin ik ermee in mijn fysieke winkel? Welke trends en ontwikkelingen zijn er in de retail? Hoe maakt de klant zijn aankoopbeslissing vandaag?

Hoe kan ik met een (beperkt) budget toch een impact bereiken bij de (digitale) klant die mijn fysieke winkel bezoekt?

Sessie 2 – Kiezen voor de juiste technologie – Hoe doe je dat?

Wat zijn concrete toepassingsmogelijkheden en voordelen van retailtechnologie voor mijn fysieke winkel?

Hoe kies je digitale technologie die een meerwaarde voor je winkel is? Wat is hierbij een goede leidraad?

Sessie 3 – Co-creatie sessie

Wat is mijn retaildigitaliseringsgraad? Wat zijn mogelijkheden voor mijn fysieke winkel? Individueel bezoek van jouw zaak met tips & tricks.

Sessie 4 – Co-creatie sessie – Keuzethema – online sessie

Op basis van de noden van de deelnemende retailers wordt dieper ingegaan op thema’s die tijdens de individuele trajecten gedetecteerd werden of vragen die aan bod kwamen en specifiek voor de deelnemers van dit traject relevant zijn.

Het kan gaan om praktische tips/tools om je social media te optimaliseren (“Hoe doe ik …?” of “Wat haal ik uit…?”), een praktijkcase van een Vlaamse retailer die succesvol inzette op digitale transformatie of …

Sessie 5 – Lerend netwerk: Reflectie en ervaringsuitwisseling

Welke stappen zijn nodig om tot een efficiënte en effectieve implementatie te komen? Wat zijn aandachtspunten voor een succesvolle inzet?

Wat hebben de deelnemers zelf al ondernomen en wat leren ze hierbij van en met elkaar?

De docenten

  • Evi Knuts, Onderzoekshoofd PXL Expertisecentrum Innovatief Ondernemen
  • Hermien Raedts, onderzoeker retailinnovatie PXL Expertisecentrum Innovatief Ondernemen
  • Ilse Vos, onderzoeker retailinnovatie /klantgerichtheid PXL Expertisecentrum Innovatief Ondernemen
  • Steven Palmaers, Onderzoekshoofd PXL Expertisecentrum Smart ICT

Data:

  • Maandag 2 mei – sessie 1 – fysiek
  •  Maandag 16 mei – sessie 2 – fysiek
  • Tussen 17 mei – 30 mei – sessie 3 – individueel bezoek winkel
  • Maandag 23 mei – sessie 4 – online
  • Maandag 30 mei – sessie 5 – fysiek

De data die PXL beschikbaar houdt voor de winkelbezoeken:

  • Woe 18/05
  • Do 19/05
  • Vr 20/05
  •  Ma 23/05

Een winkelbezoek duurt +/- 90 minuten.